Support och kundtjänst

Om du behöver hjälp, har stött på problem eller vill kontakta oss i annat ärende når du vår kundtjänst på support@tickster.com, http://www.tickster.com/support/ eller per telefon 0771-47 70 70.

Gäller ärendet en redan lagd beställning/order så är det viktigt att du har referensnumret för ordern till hands (finns bl.a. på kvittot).

Vanliga frågor och svar (FAQ)

Jag har referensnummer, men har inte fått något e-post med nedladdningslänk. Hur gör jag?
Förmodligen har mailet fastnat i ditt spam-filter. Ligger det inte där, så kan du gå in på www.tickster.com och klicka på ”ladda ner biljett”. Där skriver du in ditt referensnummer, och dina biljetter, värdebevis etc. kan laddas ner för utskrift.
Jag har tappat bort mitt referensnummer och har inte fått något e-post med biljettlänk. Hur gör jag?
Kontakta kundtjänst på 0771-47 70 70 eller support@tickster.com.
Hur lång tid tar det innan e-posten med biljettlänken kommer?
Biljettlänken skickas direkt efter avslutat köp.
Jag vill sälja tillbaka min biljett. Vad gäller då?
En köpt biljett kan inte återlösas. Detta gäller även borttappade biljetter. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning har skett är du därför bunden av ditt köp.
Jag har valt att få min biljett med vanlig post. Hur lång är leveranstiden?
Biljetten skickas inom ett par dagar.
Evenemanget ställdes in. Hur gör jag med biljetten?
Om ett arrangemang ställs in bör du omedelbart kontakta ansvarig arena/arrangör, som ansvarar för frågor om dennes eventuella återlösen av biljetter. I vissa fall återlöser Tickster på uppdrag av arrangören biljetter vid inställt arrangemang.
Jag skrev fel mailadress när jag beställde, hur får jag biljetten?
Kontakta kundtjänst och lämna referensnumret samt övriga uppgifter som du angav vid köpet, så mailar vi biljetten till rätt e-postadress.

Personlig integritet

För att köpa biljetter eller andra varor behöver du ett Visa- eller MasterCard-kort. Biljetter kan du alltid få levererade elektroniskt men du kan också välja att få dem per post.

Vi är ytterst måna om säkerheten och den personliga integriteten. För att vara säker på att du är du och exempelvis att du är rättmätig användare av det kort som du använder för att betala behöver du lämna en del personuppgifter. Dessa kommer enbart om du uttryckligen samtycker till det att användas av oss för att kontakta dig igen med nyhetsbrev eller liknande. Uppgifterna kommer under inga omständigheter att lämnas ut till någon annan (än dig själv förstås, - vilket du enligt lag har rätt till).